loading...
نیلوفر
غزال بازدید : 34 شنبه 21 دی 1398 نظرات (0)

 

تاثیر نور در فضا و طراحی داخلی

ارسال شده در ۱۱ دی ۱۳۹۷

از نورهای طبیعی در طراحی داخلی استفاده کنیم

آسان بگیرید،برای پنجره ها سایبان های متحرک بسازید.

اگر شما می خواهید اتاقتان جدیدتر به نظر برسد و فضایی تازه مدرن داشته باشید سعی کنید برای آنها سایبان های عمودی که در پشت پنجره ها نصب می شوند و بسیار جذاب هستند در اندازه های مختلف نصب کنید.شما می توانید این سایبان ها را به شکل مربع های کنار هم از صفحه های روشنی که با یکدیگر در تماس هستندبسازید که متریال آنها برای اجرا فوق العاده زیبا هستند.به چند دلیل:

به نور اجازه می دهند داخل شود و همه جا را روشن کند و در عین حال از حریم خصوصی شما محافظت می کند و ارزان و راحت در دسترس شما قرار می گیرند.بناب این شما می توانید ذهنیت خود را راجع به این سایه بانها تغییر دهید یا اینکه پنجره خود را در پایان هر فصل یا پایان تعطیلات یا هر زمانی که هوس تغییر در شما ایجاد شد تعمیر و تعویض کنید.این طرح ساده به اتاقهای غیر رسمی احساس سرگرمکننده ای می دهد. بنابر این با در نظر گرفتن ساختن این سایبان ها برای اتاق خوابهای مدرن به صورتیکه پنل های مربعی در همه جا کنار هم تکرار شوند طراحی دکوراسیون شما را جذابتر می کند.سعی کنید در اتاق خواب و یا حمام کودکان هم از این سایبانها استفاده کنید.این کار فرصت فوق العاده ای به کودک شما می دهد برای دیدن درخشش خورشید یا دیدن بلورهای زیبای برف.

برای ساختن سایبان های معلق پنجره ها از صفحات مربعی در سایزهای مختلف که به هم متصل می شوند استفاده کنید.این صفحات در عین یکپارچگی دید منقطعی از تصاویر بیرون را به شما نشان می دهند.

نور در دکوراسیون

نور در دکوراسیون

قبل از اینکه شما این طرح را پیاده کنید باید وسایل زیر را آماده کنید:

هر نوعی از ورق های جذابی که با طرح شما هماهنگی دارد.مثل سازه های رنگارنگی  از ورقه های چوبی،صفحات رنگی از روزنامه ها(میتوانید از روزنامه کشورهای دیگر با زبانی متفاوت را انتخاب کنید تا طرح شما حالت قومیتی نداشته باشد.)،کاغذ دیواریهای زیبا یا کاغذهای بسته بندی جذاب،کارتهای تبریک تولد،عکس های رنگی کوچک،عکس های کتاب کودکان یا هر چیزی که شما دوست داشته باشید.

برای اتاق کودکان می توانید از حروف اسمها،کلمات و یا متنهای ساده و کودکانه برای هر تکه از مربع ها استفاده کنید.

برای اینکه متوجه شویم به چند عدد مربع نیاز داریم باید طول و عرض پنجره را اندازه بگیریم و در نظر بگیریم برای پوشاندن سطح این پنجره چند مربع احتیاج داریم به نحوی که بین هر دوتا مربع ۲ اینچ فاصله باید در نظر گرفته شود.

شما یک عملیات ساده ریاضی انجام می دهید و بعد یک تصویر کانل خواهید داشت.

از پرده های پارچه ای برای طراحی خانه های خود استفاده کنید.

پرده های پارچه ای و لوردراپه های رنگارنگ هستند.آنها عایق نور و صدا و سرما و گرما هستند همچنین استفاده از آنها در طراحی فوق العاده جذاب است و به اتاق حس تجمل و عظمت می دهد.چه تفاوتی بین پرده های پارچه ای و لوردراپه ها وجود دارد؟آنها چه نقشی را در طراحی نور ایفا میکنند؟

از زمان های گذشته تا به حال پنجره هاتوسط سه نوع پرده پوشانده می شوند:پرده های نازک و توری که نور را با فیلتری زیبا به داخل هدایت می کنند-پرده های ضخیم که جلوی ورود نور را می گیرند-پرده های عمودی لوردراپه (این پرده ها بیشتر جنبه تزیینی دارند و ما در این مطلب آنها را دراپه می نامیم.)در اتاقهای رسمی به ارتفاع به اندازه کافی بلند این پرده ها از قسمت بالا به یک چوب کرکره یا یک چوب قهوه ای رنگ متصل می شوند و گیره های آنها پنهان می گردد.این استفاده و نصب سنتی پرده ها در دوره فعلی در اتاق های رسمی یا اتاقهای دیگر اماکن ادامه دارد.

نور در دکوراسیون

نور در دکوراسیون

در طراحی داخلی مدرن پرده های توری و نازک که خط دید منقطع و متنوعی به بیننده می دهند و دراپه هایی که پنجره ها را به صورت کامل مسدود و پنهان نمی کند مورد توجه قرار می گیرد.در جنبش دیگری از سبک مدرن برای تزیین بیشتر پارچه را به صورت طراحی شده دور یک میله یا حول یک قطب خاص می پیچانند و به مقادیر متعارف گره می زنند و آویزان می کنند.هر چند این شیوه تزیین پرده غیر کاربردی است اما اینگونه نگه داشتن پرده طرح را چشمگیرتر میکند.پس وقت را تلف نکنیم.پرده ای انتخاب کنیم.

با در نظر گرفتن تعداد زیادی از پنجره ها شما می توانید از گزینه های زیر یکی را انتخاب کنید

_ از پارچه ای خالص مثل تور،کتان،نایلون و یا ابریشم به عنوان پرده ای ساده استفاده کنید.

_ با یک پرده ضخیم پنجره ها را مسدود و دید به منظره را کور کنبد.

_ روی پرده نازک یک پرده ضخیم از جنس ابریشم یا مخمل یا کتان آویزان کنید.

_ دراپه ای روی دیگر پارچه ها آویزان کنید.

_ دراپه را به صورت دکوراتیو به یک میله مهار کنیدو آویزان نمایید.

_ یک پرده کوتاهتر صرفا به صورت دکوراتیو بالا و روی پرده های دیگر آویزان کنید که قابل جابه جایی نباشد.

_ پرده های ثابت و بدون جابه جایی قسمتی از پنجره را می پوشانند و در قسمت دیگر پرده های قاب جابه جایی هستند.

شما میتوانید ببینید که تغییرات عملا بی پایان هستند.مخصوصا وقتی شما این عناصر را با سایه بانها و فریم پنجره های امروزی ترکیب کنید.

در طراحی داخلی اگر شما می خواهید پنجره های خود را با پرده ها دیزاین کنید تردید نکنید که اتاقهای معمولی خود را با پرده های نازک و توری زیبا تزیین کنید و اتاق های رسمی تر را با والان ها و شال ها و توری های گران بها.این کار غیر منتظره جادو می کند.برای پرده های گره دار و کرواتی از پارچه های ابریشمی درخشان استفاده کنید.تردید نکنید.این ایده مخصوصا اگر از ابریشم صورتی و سفید استفاده کنید فوق العاده به نظر می رسد.امتحان کنید.

 

نور در دکوراسیون

نور در دکوراسیون

چقدر پرده ها و داراپه ها باید بلند باشند؟

معمولا پرده ها و دراپه های بلند تر حس عظمت،تجمل و رسمی بودن فضا را به دنبال دارندو پرده ها و دراپه های کوتاه تر این مفهوم را می رسانند که فضا راحت و غیررسمی و معمولی است.انتخاب شما اگر طبق دستورالعمل دقیق و استاندارد باشد استایل مناسب برای فضای خود را پیدا واهید کرد.

_ در اتاق های رسمی و پذیرایی پرده ها باید زمین را لمس کنند.

_ برای اتاق های رمانتیک تر بهتر است از پرده های ظریف و بسیار بلند که روی کف اتاق جمع می شوند استفاده کرد.

_ پرده هایی که با میله یا پایه به ابتدا و انتهای پنجره متصل می شوند و به آنها پیشبند می گویند برای آشپزخانه بسیار زیبا و کاربردی به نظر می رسد.در آشپزخانه و نزدیک به گاز هیچ پرده ای را نباید آویزان کنیم.

_ در اتاق های رقص یا اتاق های مهمانی برای مجلل تر نشان دادن فضا و بالا بردن شان آن از پرده هایی استفاده می کنیم که تا روی زمین می رسد.

_ پرده های بسیار کوتاه که پایین آنها به زمین نمی رسد به شکل نامناسبی به نظر می رسند.اگر پرده ها بیش از حد بلند هستند به سادگی آنها را تا جایی که فقط زمین را لمس کنند کوتاه کنید تا این مشکل حل گردد.

همه پنجرها زیبا نیستند،خوشبختانه پرده ها می توانند آنها را بپوشانند.در اینجا راهکارهایی بیان می شود که با آنها می توانید پنجره ها را زیباتر کنید.

طراحی مدرن

طراحی مدرن

_ پنجره ها خیلی کوتاه هستند؟

میله ای را درست زیر خط قاب سقف و بالای پنجره نصب کنید و پرده را از همانجا آویزان کنید تا پنجره بلندتر به نظر آید.

_ پنجره ها به شکل نامناسبی بلندهستند؟

از پرده های ضخیم یا دراپه های صاف با خطوط پررنگ افقی استفاده کنید.این خطوط پررنگ افقی با تضادی که با خطوط عمودی دارندحواس بیننده را پرت می کنند و پنجره را کوتاه تر نشان می دهند.

_ پنجره ها بسیار باریک هستند؟

گسترش میله پرده در قسمت بالای پنجره و آویزان کردن پرده به شکلی که فریم پنجره را به خوبی پوشش دهد و تا حد ممکن شیشه در معرض دید قرار نگیرد.این کار پنجره ای باریک را پهن تر نشان می دهد.

_ پنجره ها بسیار پهن هستند؟

پنجره های خیلی بزرگ که مانند دیوار هستند می توانند فضای اتاق را مغلوب بیرون کنند.این فضا را با آویختن صفحه های کنار هم از پرده ها که لبه های آنها همپوشانی داشته باشند بشکنید.این پرده ها می توانند یکدست باشند یا دوتکه.اگر پرده با هدف حفظ حریم خصوصی آویخته شده باید یکدست باشد و یا اینکه تکه های پرده به صورتی نصب شوند که به طور کامل همپوشانی داشته باشند.

حفظ حریم خصوصی فضا توسط پنجره ها

اگر شما می خواهید حریم خصوصی خود را حفظ کنید اما نمیخواهید پنجره های خود را بپوشانید گزینه های زیر را برای محقق شد این هدف در نظر داشت باشید:

_ نصب شیشه های رنگی

شیشه های رنگی حس مالکیت و حفظ حریم خصوصی را فراهم می کند و مناظر زشت را پنهان می نماید و به شما دید زیباتری هدیه میدهد.

_ به کار بردن شیشه های مشجر یا مات شده

این شیشه ها تا حدودی امنیت و حریم خصوصی را فراهم می کنند و به مقدار زیادی نور را از خود عبور می دهند.

_استفاده از بلوک های شیشه ای

گزینه هایی که امروزه برای حفظ حریم خصوصی پیشنهاد می شودبه جز استفاده از شیشه های رنگی و مشجر و مات شده،بلوک های شیشه ای هستند که مناظر ناخوشایند را پنهان می کنند و به زیبایی نور را فیلتر مینمایند.این امر در حالی است که حفظ حریم خصوصی را به دنبال دارد.

اگر حفظ حریم خصوصی برای شما اهمیت ندارد و می خواهید که همه پنجره ها نور درخشان خورشید را به داخل هدایت کنند به سادگی شاخه ای از درخت انگور یا گل ابریشمی و یا گل سرخ را از بالای آن آویزان کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 187
  • بازدید سال : 4,238
  • بازدید کلی : 21,447